Tjena kompisar!

Tassar på er kompisar!

Matten och hussen jobbade igår, så jag fick vara inne och soooova. Skönt.

Men sen orkade jag ju massor.

Matten kom hem tidigt på eftermiddan och jag skötte om henne en stund, sen sa jag till om dörröppning, tack så mycket. Hon är lite krasslig så hon fick stanna inne.

Tassade över till de där från sibirien matte pratat om. Vet inte vad det e, men de där grannarna luktar spännande. De är två killar, stora,  har jag sett genom deras fönster där de ofta sitter. De är oftast i människornas hus fast de har ett eget med en terass i nät. En dag ska ja träffa dem. Och då e det nät emellan så jag kan tassa bort om de skulle vara okattsliga mot mig.

Nå, ute var det kallt och uschligt blött. Torkade tassarna i mattes knä, framför tittlådan. Där var det några söta katter som visst tävlade om vem som var sötast. Och så kom hussen hem och skulle matas, då fick jag också mat vid bordet. Somnade lite till i mattes knä vid tittlådan. När jag vaknade hade jag på nåt vis hamnat i fåtöljen alldeles utan matte, märkligt så hon smälte bort.

Fast jag hittade henne sen, framför min dator. Sa till henne att leka men när hon inte genast lyssnade så klappade jag till henne. Och sprang iväg. Inte fattade hon. Så jag smög in och gjorde om det. Då minsann fattade hon, och kom efter. Sprang till hallen och kikade så hon var kvar, rusade nedför trappan och satte mig. Hon stannade där uppe, lät konstig(skrattade) och ropade på mig. Fick leta efter matten, hon hade gömt sig. Snabblärd människa! Precis som jag ville. Vi busade jättelänge, tills matten inte orkade mera. Hon har skaffat en tunnel till mig, hon får inte plats i den så den e bara min. Så den testade jag ordentligt inatt.

I morse gick hussen tidigt och gav mig frukost, men struntade i att jag ville ut. Sen, sa han och gick. Väckte matten lite senare och hon släppte ut mig. Blött och kallt e det, usch. Kom in rätt snabbt och värmde mig i hennes knä. Hon behövde skötas om och jag e världens bästa tröstekatt när det behövs.

Här får ni förresten se vad jag hittat där ute!

Mycket bättre än den jag fixar klorna på inne.

2 responses to this post.

  1. Mina 2-benta dom var på rymmen hela dagen , så jag var oxå pigg och busenödig när dom kom hem 🙂
    Jag brukar göra som du = smälla till matte på benet och springa iväg , min matte är oxå lite trög så det brukar som du oxå jamar behövas två smällar innan hon fattar galoppen 😉
    Det där klösträdet du hittade ute ser jamarns braigt ut !!

    Svara

  2. Tack för besöket hos oss, och erbjudandet om kattmynta! 🙂 Som tur är, har vi hittat vår egen mynta i flyttvirrvarret, men erbjudandet uppskattades förstås alldeles oerhört. *svanshonnör* Spännande med grannkissar i närheten. Och vilken klösbräda du har hittat ute! Gissa om vi är avis! Kurr och burr.

    Svara

Kommentera

