Fågelbesök hos mig

Matte fyllde på mera mat till mina fjäderklädda besökare. Genast kom finfrämmande fram. Talltita och Gulsparv, som båda var kameraskygga.

Väntar på de med röda bröstet nu. Här ska finnas en Rödhake som stannar över vintern säger matte. Annars ska de flytta säger matte. Ännu är de kvar. De är riktigt bråkiga och tjatar på mig när vi ses!

Sen finns det större såna, som heter Domherre och fru. De brukar vara här men syntes inte idag.

Den här tjusiga däremot, den brydde sig inte ens om att jag satt i ett annat fönster och kikade.

 

4 responses to this post.

  1. Posted by Roland Sjöbom on 16 november 2011 at 18:16

    Pelle, lille vän. Du har fått det bra! Fint halsband fast det fick du inte ha för gamla husse men på den tiden skulle du klättra i träd. Nya mattemänniskan klipper ju dina naglar också så det är både svårare att klättra och fånga fåglar fast det tror jag nog du kommer göra ändå. Du kan inte låta bli fast det vore nog bättre att bara titta. Kanske någon är din katttjej Missan som kommit tilbaka för att se vad du gör.
    Inte kan du slåss heller utan naglar om någon kaxar upp sig men det gör inget du brukar hålla dig undan och mest svära åt dom. Kollar på dig varje vecka, på våra bildmaskiner som din mattemänniska är så bra att att fylla på med massor av bilder. Kan berätta att ditt gamla hus nog är sålt imorgon… Det är många som varit där och titta och den som köper tänker nog bygga om så du inte skulle känna igen dig. Var rädd om dig och lek inte med ljusen nu när det blir advent. Busiga Rolle.

    Svara

    • ooo purrr så rooligt! Nosbuff! Saknat!
      Jam, halsband ja…det har jag när jag springer ut och in, ifall jag skulle springa bort så vet den som hittar mig var jag hör hemma. Det är lätt att få av sig:-) Och när jag inte får gå ut mer för dagen så tar de bort det. Tjatar inte då heller om att få gå ut.
      Klättrar fortfarande, visade matten igår att det går jättefort upp och nästan lika fort ner. Har supervassa klor igen, de var lite trasiga så matten rensade med saxen. Det kändes helt ok faktiskt, Och fåglar, säg inte till matten, men de är mums… Hon gissar nog för jag är inte lika hungrig varje dag, hi hi.
      Oh, måste berätta! Matten har stoppat in mina bilder i en tävling, du får gärna rösta på mig där: http://www.agria.se/tavling/mysigahuskatter/hem?OpenDocument&utm_source=bildtavling&utm_medium=confirmmail&utm_campaign=mysigahuskatter#gly-date;1;NOTE-8NFT5A-0
      Kommer du och drar mig i svansen snart? I helgen kanske? Då är mina människor hemma, vet jag.

      Svara

  2. Så fint du har det med fåglar som besökare. Det är ju synd att de drar iväg så fort man försöker hälsa på dem på lite närmare håll bara.

    Svara

  3. Mm, mutter, jam, de gör ju så, men en dag får jag tag på dem!

    Svara

Kommentera

