Fy så kallt!

Usch va kallt det blev! Frös om tassarna när matte kommit hem och jag äääntligen fått gå ut på patrull. La mig på min terass, som hussen byggt bara för mig, men där var inte skönt heller. Skyndade mig in när matte ropade. Hon har ett väldigt varmt knä i alla fall.

Fast på nåt vis så smälte hon bort igen.

Tack! Sovde ju…

mmmm, luktar gottt

Va?  Nä,  jag leker inte.  Övar jakt!

6 responses to this post.

  1. Det är helt rätt! Övning ger den färdighet man behöver till att fånga muslingar och fjäderkottletter😉

    =^.^=

    Nosbuff

    Svara

  2. Nu är det skönt att vara inne tycker vi men man behöver ta en lite koll ute så man inte missar nåt.nOsbuf

    Svara

  3. Faktiskt är det lite extra lätt att lyda sina tvåbeningar när de ropar in en när det är kallt ute. Ibland nästan längtar man efter att bli inropad.

    Svara

  4. Jam! Brukar hoppa upp på fönsterbrädet om de inte ropar fort nog! Då ser de mig mycket bra. Ska bara ut på kvällspatrull, men går inte långt för här är jätteblött.
    /Pelle

    Svara

  5. Man måste öva på sin jaktförmåga det är viktigt !
    Tänk om inte jag hade övat när den där lilla mususlingen förirrade sig in i min lägenhet🙂

    Svara

  6. Torsten var snabb här idag, jag hade skalat några jätteräkor till fiskgrytan och ställt dem på en tallrik, vips så var två borta!
    Tycker katter är ganska jobbiga då dom är utekatter och sen plötsligt anser att dom blivit innekatter då det är kyligt ute! Dom hittar på en massa hyss som man inte är van vid…och mat ska dom ha varannan timme!
    Nä, ibland tar jag dem i nackskinnet o svingar ut dem genom dörren för att kyla av dem en stund, ”ler” kanske ringer dom snart kattombudsmannen!
    Kram

    Svara

Kommentera

