Håll undan farliga växter

Hörni kompisar, säg till era människor att kolla vad de släpar hem.  Vi katter får ju inte ta in muslingar och sånt så nån jamars rättvisa får det vara.

Agria har en lista på växter som är farliga för husdjur, speciellt oss katter som gillar att tugga på grönt. Sånt där tvåbeningar tycker om att titta på i jul jamar jag.

Har en vilodag, matte är hemma hos mig. Regn tycker jag inte om, det är för hundar! usch! Har varit ute på patrull, nu kan jag snusa lugnt.

tass tass!

/Pelle

4 responses to this post.

  1. Här i pörtet är det mycket kattvänligt, det finns nämligen inte en endaste levande växt! Fiffigt va?
    Vet du, när jag var barn skulle man ju vara så himla väluppfostrad och inte kladda utan ha fina bordsvanor. Det har hämmat mig resten av mitt liv, jag kan inte baka kladdiga degar eller leka med lera, det äcklar mig för jag associerar det till matkladd! Nog är man väl knäpp..
    Kram

    Svara

  2. Hej! Jo, mycket av det man blev itutad som liten sitter i:-)

    Svara

  3. Bra att du varnar för farliga växter. Ingen växt är så fin att den är värd att riskera vår hälsa för. Klokt beslut att vara inne idag. Särskilt som matte var där också.

    Svara

  4. Här är alla växter utom Prickbladen kattsäker 🙂
    Eftersom jag inte tuggar på annat än gräs så är min matte inte speciellt orolig för att jag ska få för mig att börja tugga på just den.

    Svara

Kommentera

