Gett dem en present, har jag

Idag fick mina människor äntligen en present! Firar ju faktiskt två månader i detta hus, hos de här tvåbeningarna.

En halv skogsmus!  Fick tag på muslingen jag spanat på ett par dagar.

Lämnade bästa halvan till dem, huvudet. Tackade gjorde de men vet inte om de åt den. Borta är den hur som.

Sen har jag skojat med matte lite. Hon hade glömt en påse på golvet, eller om det är husse. Kul är den i alla fall! Rusade in i den och slog med tassen så det prasslade, sen snabbt ut i hallen och tillbaka in i påsen. Tröttnade lite på blixtsaken matte envisas med att hålla på med.

Äh, jag går! Och matte plockade bort påsen, tyvärr. Fast hon säger att jag får låna den när hon tittar på, inte annars. Så jag inte fastnar i de där små sakerna på kanten. De är ju roligast att leka med!

5 responses to this post.

  1. Prassliga påsar är kuliga att busa med och i. Bra av matte dock att hon vill vara med när du busar.

    Ha en trevlig onsdag!

    =^.^=

    Nosbuff

    Svara

  2. Så generöst av dig att lämna den godaste biten av muslingen till dina tvåbeningar. De kalasade säkert på det när du inte såg. Förståndigt att ta bort påsen när ingen tvåbening ser vad du gör. Det kan hända hemska saker med såna påsar.

    Svara

  3. Prassliga påsar är ju jamarskojiga! Snällt av dig att låta dina människor få en smakbit av musen. De kanske sparar den till jul och serverar med ett äpple i gapet? Eh.. eller med tanke på storleken en hasselnöt, kanske? Kurr och burr.

    Svara

    • Tror de uppskattade presenten. Fick stekt kyckling till middag den dan, utan kryddor så klart, som det är godast. Jamars så gott!

      Svara

  4. TYPISKT 2-benta att störa ens lek med den där förbenade blixtmojängen😦

    Svara

Kommentera

