Varit hos vetten

Matten stoppade mig i min kattkasse när det började skymma och jag helst  ville gå på kvällspatrull och så åkte vi.  Matten, o jag, hussen och en av pojkarna. Tycker inte att det e roligt att åka bil, så matten kelade med mig genom ett hål och då kändes det ok.

Hörde matten säga till vetten att jag skulle besiktigas. Hussen besiktigade bilen nyss och blev så glad, så jag tänkte att det är inget farligt. Var det inte heller. Matten tänker försäkra mig, precis som de själva är försäkrade, sa hon. Man ska försäkra sina värderade ägodelar så de e bra mina människor tänker så.

Vet ni, vetten var snäll och  hon berömde mig. Sa att jag var en fin katt för mina år. Bra hull och fin i pälsen. Vet jag väl!

Så sa hon att jag har nåt blåsljud på hjärtat, måste vara all blåsten ute som gör  det. Vet inte så noga. Hon sa att katter kan få sånt där med åren och det e visst bara farligt om man ska sövas. Men jag somnar så bra alldeles själv så sövas behöver jag inte.

Nu tänker jag ta en lur så jag orkar busa inatt.

2 responses to this post.

  1. Jättebra att vara försäkrad! Klokt av matte! Skönt att det gick bra! Nosbuff

    Svara

  2. Så bra att du gick igenom besiktningen !
    Katten som bodde här innan mig hade blåsljud på hjärtat oxå och han blev 17 1/2 år gammal , så det är nog inget du behöver oroa dig för precis 🙂

    Svara

Kommentera

