Archive for 19 november, 2011

Haft en arbetsam dag!

Har underhållit besök idag. Och hälsat på en av de där från sibirien. Rackarns vilken stor kille det är! Tur han satt bakom galler, eller nät då.

Blev lite hungrig under patrullering och bad om att få bli insläppt.  Och blev instängd! Mina människor åkte utan mig. Sån stil va?!

När de kom tillbaka hade de med sig en massa spännande dofter och spridde ut nåt i trädgården. Matten sa att det kom från ett stall och skulle vara bra för jorden.  Övervakade arbetet  noga, till och med från toppen av äppelträdet. Passade på att lukta efter om nån fågel blivit kvar där, för det är ofta fullt med dem i det trädet. Matten matar dem där också.

Sen fick jag nästan tag på en musling, men husse kastade en spade full med sånt där svart och skrämde bort den. Morr….

Den där stora från sibirien skrek till sina människor att han ville in och deras husse gick ut. Han stannade för att prata med matte och jag tassade in till min balkong för bättre översikt.  Såg minsann matten klappa den där stora grannen från sibirien genom staketet, usch o fy.  Hon får baara klappa mig, hon e min. Tänker sura hela kvällen.

Fast kanske inte, för när jag lite senare gick ut för kvällspatrull så räddade matte mig. Var tvungen att skrika på hjälp, skäms lite men det var nån främmande på mitt revir. Morrade allt jag kunde från balkongen och matten kom ut men en lampa och lyste men hon såg ju inget. Sen gick vi in, ihop. Jag är ju en säkerhetskatt och kan inte låta matten vara där  ensam om det finns främlingar i närheten.

Nu e det alldeles svart ute och matten sa att jag ska vara inne.  Lika bra det, där e ändå kallt och blött, inget för en katt.